Træn, du kan gennemføre, når du stiller op til Køge Tours

Cykling er for alle og en fantastisk træningsform. Der er gode oplevelser i vente med familien, venner eller kollegaer. Som motionsform er cykling meget skånsomt, da ens egen kropsvægt stort set er fjernet. Det er derfor en god og smart måde at være aktiv på.

Vil man deltage i et motionscykelløb er det vigtigste at tilbringe tid i sadlen på landevejen sammen med andre ligesindede.

  • Vigtigste fokus er den tidsmæssige tilvænning til sadlen, samt forberedelse af kroppen til en længerevarende fast position
  • Sikre at din cykel er tilpasset din størrelse med sadelhøjde og ect. Søg råd hos din cykelhandler
  • Køb cykelbukser med siddepude og vær opmærksom på infektioner og andre siddeproblematikker
  • I træningsforløbet vil du mærke en naturlig træthed i kroppen, hvilket er et resultat af din træning og din udvikling
  • Det er vigtigt at du følger det anbefalede træningsprogram, for at opnå det bedste resultat af dit træningsforløb
  • Det anbefales at den primære del af cyklingen, særligt søndagsturen, gennemføres på landevejen og den cykel man agter at cykle på
  • Aftal gerne fælles cykelture med andre
  • Du skal hele tiden roligt kunne tale sammen med dem du cykler sammen med uanset hvor længe du I træner
  • Hvis I midt i træningsforløbet sætter farten op skal den ikke øges til mere end at I kan tale sammen det meste af tiden
  • Det handler nemlig ikke om at kører stærkt, det handler om at kunne gennemfører med et smil

Uge

Eksempelvis onsdag

Eksempelvis søndag
14 20 minuters træning 40 minuters træning
15 30 minuters træning 60 minuters træning
16 30 minuters træning 50 minuters træning
17 40 minuters træning 110 minuters træning
18 50 minuters træning 130 minuters træning
19 50 minuters træning 130 minuters træning
20 50 minuters træning 140 minuters træning
21 50 minuters træning 180 minuters træning
22 30 minuters træning 130 minuters træning
23 40 minuters træning 90 minuters træning
24 30 minuters træning Køge Tours 19. juni 2016

Hent dit træningsprogram