Træn, du gennemfører når du stiller op til Tøse-Runden

Cykling er for alle og en fantastisk træningsform. Der er gode oplevelser i vente med familien, venner eller kollegaer. Som motionsform er cykling meget skånsomt, da ens egen kropsvægt stort set er fjernet. Det er derfor en god og smart måde at være aktiv på.

Vil man deltage i et motionscykelløb, er det vigtigste at tilbringe tid i sadlen på landevejen sammen med andre ligesindede.

  • Vigtigste fokus er den tidsmæssige tilvænning til sadlen, samt forberedelse af kroppen til en længerevarende fast position
  • Sikre at din cykel er tilpasset din størrelse med sadelhøjde etc. Søg råd hos din cykelhandler
  • Køb cykelbukser med siddepude og vær opmærksom på infektioner og andre siddeproblematikker
  • I træningsforløbet vil du mærke en naturlig træthed i kroppen, hvilket er et resultat af din træning og din udvikling
  • Det er vigtigt, at du følger det anbefalede træningsprogram for at opnå det bedste resultat af dit træningsforløb
  • Det anbefales, at den primære del af cyklingen, særligt søndagsturen, gennemføres på landevejen og på den cykel, man har i sinde at cykle på
  • Aftal gerne fælles cykelture med andre
  • Du skal hele tiden roligt kunne tale sammen med dem, du cykler sammen med, uanset hvor længe du/I træner
  • Hvis I midt i træningsforløbet sætter farten op, skal den ikke øges til mere, end at I kan tale sammen det meste af tiden
  • Det handler nemlig ikke om at køre stærkt. Det handler om at kunne gennemføre med et smil

Uge

Eksempelvis onsdag

Eksempelvis søndag
12 20 minuters træning 40 minuters træning
13 30 minuters træning 60 minuters træning
14 30 minuters træning 50 minuters træning
15 40 minuters træning 110 minuters træning
16 50 minuters træning 130 minuters træning
17 50 minuters træning 130 minuters træning
18 50 minuters træning 140 minuters træning
19 50 minuters træning 180 minuters træning
20 30 minuters træning 130 minuters træning
21 40 minuters træning 90 minuters træning
22 30 minuters træning Tøse-Runden 1. juni 2018

Hent dit træningsprogram som PDF fil